2 سال پیش / خواندن دقیقه

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بهافیلم دینامیت – Dynamite Film

«دینامیت» روایتگر داستان دو طلبه جوان و هم‌درس به نام‌های هادی و محمد حسین است که در جست‌وجوی خانه‌ای برای سکونت در تهران هستند. آنها پس از مدتی موفق به اجاره آپارتمانی در شمال شهر می‌شوند؛ آپارتمانی که در آن همسایگانی ساکن‌اند که سبک زندگی و عقایدشان به‌کلی با این دو طلبه در تعارض است. همسایه ساکن در یکی از واحدها مرد لاقیدی به نام اکبر است که امورات زندگی‌اش از فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌گذرد. همسایگان ساکن در واحد دیگر نیز دو خواهر خوشگذران به نام‌های ساناز و زیبا هستند که هر هفته در واحد خود پارتی و دورهمی برگزار می‌کنند.

سال ساخت: 97 |پخش: 1401 | پخش کننده: فیلم باز

تهیه کننده: ابراهیم عامریان | نویسنده: حمزه صالحی | کارگردان: مسعود اطیابی

اسامی بازیگران دینامیت

احمد مهرانفر , پژمان جمشیدی , زیبا کرمعلی , محسن کیایی , نازنین بیاتی , نادر سلیمانی , امید روحانی

خلاصه داستان فیلم دینامیت

دینامیت در شکل ساختاری یادآور اجاره‌ نشین ها ی مهرجویی، روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… از جمله ساکنان خانه “دینامیت” هستند که تضادهای فکری آن ها به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌ رود…

زمان اکران فیلم دینامیت

10 تیر 1400

آمار فروش فیلم دینامیت

بیش از 58 میلیارد تومان!

زمان پخش دینامیت در شبکه نمایش خانگی

11 اردیبهشت 1401

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها

لینک های قانونی فیلم  دینامیت با 5 کیفیت گوناگون

پشتیبانی

در صورت نیاز از طریق یکی از روش‌های زیر با پشتیبانی تماس بگیرید

۱. ارسال ایمیل به آدرس support@salamcinama.ir

۲. تلگرام همکاران فروش salamcinema_download

۳. ارسال پیام به آدرس تلگرام salamcinema_help

ارسال پیام به واتس آپ یا تلگرام به شماره

09357896697


لینکهای مرتبط:


نقد و بررسی فیلم دینامیت | پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

کافی است چند فیلم و سریال ایرانی دیده باشید تا بازیگران فیلم دینامیت را به خوبی بشناسید. «پژمان جمشیدی» که تا همین چند سال پیش به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس شناخته می‌شد، روز به روز جای پای خود را به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در سینمای ایران محکم‌تر می‌کند و معمولا در فیلم‌های کمدی به ایفای نقش می‌پردازد.

پژمان جمشیدی به همراه احمد مهرانفر که با سریال پایتخت به چهره شناخته شده‌ای تبدیل شد، نقش دو طلبه را بازی می‌کنند که با یک ساقی مواد مخدر (محسن کیایی) و دو دختر دانشجو (نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی) در یک آپارتمان در شمال تهران زندگی می‌کنند.

در همان ابتدای اکران، تهیه کننده فیلم دینامیت تصمیم گرفتند که با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نصف و نیمه سینماها، آن را اکران کنند و همین موضوع بر میزان فروش فیلم تاثیر منفی گذاشت. بنابراین سازندگان فیلم، تصمیم گرفتند اکران آن را به دوران بعد از کرونا موکول کنند. در نهایت دینامیت به عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال ۱۴۰۰ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شد.

گفته می‌شود ۲۷ دقیقه از فیلم (سکانس‌های مهدی فقیه) و همچنین سکانس انتهای فیلم دینامیت سانسور شده است.

 دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها

چه چیز‌هایی باعث جذابیت فیلم دینامیت شده است؟

 

در نقد و بررسی فیلم دینامیت، منتقدان سینما، دینامیت را به عنوان یک فیلم کمدی و طنز که در آن خبری از شوخی‌های مستهجن و جنسی نیست، معرفی می‌کنند. نگه‌داشتن جانب احتیاط و بیان شوخی‌ها و موقعیت‌هایی که بتواند فیلم را از سانسور حفظ کند، یکی از هوشمندی‌های سازندگان این فیلم بوده است. در این فیلم حد و مرز شوخی‌ها رعایت شده است و این اتفاقات و موقعیت‌ها هستند که بار طنز و کمدی فیلم را تا حد زیادی به دوش می‌کشند.

در ضمن وجود بازیگران کاربلد مثل احمد مهرانفر که هنر بازیگری خود را در مجموعه «پایتخت» نشان داد،‌ به همراه پژمان جمشیدی که در فیلم دینامیت، از فضای کمدی همیشگی خودش تا حدی فاصله گرفته، به موفقیت این فیلم کمک کرده است. به باور بسیاری از منتقدان، مانند فیلم تگزاس، در دینامیت هم، بازی پژمان جمشیدی باعث سر پا نگه‌داشتن فیلم شده است.

در کنار این‌ها به تصویر کشیدن برخی سکانس‌ها به جذابیت این فیلم کمک کرده است. از میان این سکانس‌ها می‌توان به بخوری شدن دو برادر بسیجی، ماجراهای بعد از سوزاندن علف و گل‌های مخدر، حواشی شاخ‌های مجازی اینستاگرامی، برگزاری مراسم دعای کمیل در کنار یک پارتی شبانه و … اشاره کرد.

این ماجراها شاید در نگاه اول چندان روی خط سیر مستقیم و منطقی اتفاق نیفتند ولی باعث طولانی شدن زمان فیلم و بعضا گرفتن خنده از تماشاگران شده‌اند. شوخی‌های فیلم هم معمولا برای تماشاگران، آشنا و روی تضاد شخصیت‌ها متمرکز هستند.

 

دینامیت یا ترقه؛ مسئله این است


دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها

 

اگرچه اسم فیلم دینامیت این انتظار را به وجود می‌آورد که با یک اثر شاخص و ممتاز مواجه باشیم ولی از دید برخی منتقدان، دینامیت اثری به اندازه یک ترقه هم ندارد. در این فیلم کماکان شوخی‌ها کلیشه‌ای و سطحی حضوری پررنگ دارند و اگر تیزر فیلم را ببینید، انگار تمام موقعیت‌های خنده‌دار فیلم را دیده‌اید.


برخی صحنه‌ها کاملا هجوآمیز و تکراری هستند و برخی از اتفاقاتی که در فیلم می‌افتند، از نظم خاصی پیروی نمی‌کنند. یعنی می‌توان آن‌ها را به عنوان مجموعه حوادث اپیزودیک و جدا از هم به شمار آورد که هیچ هدف واضح و معینی ندارند، حتی به رغم تلاش‌های کارگردان، بسیاری از صحنه‌ها و دیالوگ‌ها، باعث خنده تماشاگران نمی‌شود.



پیام فیلم دینامیت

مثل همه فیلم‌ها و داستان‌ها، دینامیت هم سعی کرده است پیام یا پیام‌هایی را به مخاطبانش برساند ولی متاسفانه این کار را به صورت ناقص و غیر قابل باوری انجام داده است. احترام به عقاید دیگران و صرف‌نظر از اظهارات و قضاوت‌های تند در اصل پیام شاخص و اصلی فیلم به شمار می‌رود که البته بیشتر همان جنبه شعاری و سطحی خود را حفظ کرده است.

علاوه بر این، انتخاب موضوعی مبهم که تنها جنبه سرگرم‌کنندگی داشته باشد، موجب شده است این پیام به خوبی منتقل نشده و تنها بر اتفاقات جسته و گریخته با تِم کمدی و طنز متمرکز شود. در اصل فیلم می‌خواهد بگوید که زندگی واقعی و درست، نه شیوه‌ زندگی برادران مذهبی است و نه شیوه زندگی دختران همسایه‌ که مدام در حال تفریح و شیطنت هستند و باید در این میان تعادل را حفظ کرد.


دلیل استقبال تماشاگران از فیلم دینامیت

در سال‌های اخیر، فیلم‌های طنز با اقبال بیشتری مواجه شده‌اند اما عوامل متفاوتی بر میزان محبوبیت و اقبال عمومی از این فیلم‌ها موثر بوده و هست. در مورد فیلم دینامیت، انتخاب بازیگران کاربلد مثل پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر که بتوانند به خوبی از پس ایفای نقش‌های کمدی و طنز برآیند، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این فیلم به شمار می‌رود که می‌تواند تا حد زیادی کاستی‌های آن را پوشش دهد.

دیدگاه عوام‌گرایی یا پوپولیستی حاکم بر فیلم هم باعث تقابل دو جریان فکری متضاد شده است که به تمجید عامه مردم از فیلم منتهی شده است. یکی دیگر از نقاط قوت فیلم دینامیت، انتخاب موسیقی متن شاد و فانتزی است که با فیلم سازگاری خوبی دارد. ایجاد فضایی شاد به کمک موسیقی در این فیلم توانسته است تا حدودی به روند فیلم کمک کند و تحرک و شور فیلم را بالا ببرد.

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها


نقدهایی بر پایان‌بندی فیلم دینامیت

اگر چه نقدهای منفی بر کل خط سیر این فیلم کم نیستند ولی پایان‌بندی فیلم دینامیت، به طور ویژه‌ زیر تیغ منتقدان است. کلیشه‌ای و قابل پیش‌بینی بودن سکانس‌های انتهایی فیلم، به عنوان یکی از نقطه ضعف‌های اساسی آن به شمار می‌رود و به گونه‌ای سرهم‌بندی‌شده به حساب می‌آید. همین موضوع هم باعث شده است که ویژگی سرگرم‌کنندگی فیلم دینامیت، برجسته‌تر شود و پیام اصلی فیلم به خوبی منتقل نشده و کلیشه‌ای و شعاری بماند.

 دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها


سوالات متداول

بازیگران اصلی فیلم دینامیت چه کسانی هستند؟

 

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها

 

احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و نادر سلیمانی از بازیگران شناخته‌شده‌ای هستند که در فیلم دینامیت به ایفای نقش می‌پردازند.


 خلاصه داستان فیلم دینامیت درباره چیست؟

دینامیت درباره ماجراهای زندگی چند جوان از اقشار و باورهای مختلف در جامعه است که همگی در یک آپارتمان زندگی می‌کنند و تقابل آنها با یکدیگر باعث ایجاد تضادهایی می‌شود و همین تضادها موقعیت‌های خنده‌داری را رقم می‌زند.

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها


پیام فیلم دینامیت چیست؟

دینامیت سعی دارد به مخاطبان این پیام را برساند که افراط و تفریط در باورها و اعتقادات مذهبی یا غیر مذهبی ریتم زندگی را از مسیر صحیح خارج می‌کند و باید تعادل را رعایت کرد.

دانلود فیلم سینمایی دینامیت با ترافیک نیم بها

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع