مطالب آموزشی
2 سال پیش / خواندن دقیقه

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟

آموزش نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای تمامی بانک ها

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟

طبق بخشنامه بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه ۱۳۹۸ استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف برای انجام همه تراکنش‌های آنلاین مثل کارت به کارت و خرید شارژ، الزامی است. اما هنوز هم برخی از بانک‌ها اجازه تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان را با استفاده از رمز دوم ایستا به مشترکین خود می‌دهند. انجام تراکنش با رمز دوم پویا در اپلیکیشن همراه کارت به سادگی امکان‌پذیر است. کافی است این برنامه را از لینک زیر دانلود کنید:

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟

  

رمز پویا چیست؟

رمز پویا کارت بانکی، رمز یکبار مصرفی است که به جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود و یکی از موارد امنیتی مهم برای جلوگیری از کلاه برداری‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی است که بهتر است سریع‌تر اقدام به فعال سازی آن کنید.

 

نحوه فعال سازی رمز پویا چگونه است؟

برخی از بانک‌ها به صورت خودکار رمز پویا کارت‌های بانکی مشترکین خود را فعال می‌کنند. در غیر این صورت، از 2 طریق می‌توانید اقدام به فعال سازی رمز پویا کنید:
1- به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ مربوطه مراجعه کرده و از منوی خدمات رمز پویا، اقدام به فعال سازی آن کنید.
2- مراجعه به شعب بانک مربوطه.

راهنمای دریافت رمز پویا

مرحله اول:  براساس دستورالعمل بانک صادرکننده کارت خود، نسبت به فعالسازی رمز پویا اقدام نمایید.

 

مرحله دوم:  رمز پویا را براساس روش اعلامی از طرف بانک صادرکننده کارت، به یکی از روش‌های زیر دریافت کنید.

  1. دریافت از طریق برنامه‌های کاربردی بانک، اینترنت بانک و یا موبایل بانک
  2. دریافت از طریق کد USSD بانک صادرکننده کارت شما
  3. دریافت از طریق زدن دکمه “درخواست رمز پویا” در درگاه پرداخت اینترنتی

 

مرحله سوم پس از دریافت رمز پویا به یکی از روش‌های فوق، رمز دریافتی را در محل تعیین شده برای “رمز دوم” وارد نمایید و سپس مابقی اطلاعات را تکمیل نمایید.


در ادامه، نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای تمامی بانک ها را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

بانک آینده

کاربران بانک آینده، برای گرفتن رمز پویا باید از «اپلیکیشن ریما» استفاده کنند. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار، کاربر باید اطلاعات خود اعم از شماره تلفنی که در زمان افتتاح حساب به بانک معرفی کرده است را وارد کند. سپس یک کد فعالسازی برای کاربر پیامک شده که باید در اپلیکیشن وارد کند. پس از آن جهت دریافت کد امنیتی، مشتری باید به یکی از خودپردازهای بانک آینده مراجعه کند. در این مرحله با وارد کردن شماره همراه، یک کد امنیتی 120 كاراكتری از طریق پیامک به تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود. همچنین یک کد امنیتی 8 رقمی نیز روی رسید دستگاه چاپ می‌شود. کاربر با وارد کردن این دو کد در اپلیکیشن می‌تواند نسبت به فعال‌ کردن رمز پویا اقدام کند.

 

بانک صادرات

به منظور دریافت رمز دوم پویا بانک صادرات باید از «اپلیکیشن ریما» استفاده کنید. برای فعال‌سازی این اپلیکیشن، پس از دریافت و نصب آن باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات مراجعه کرده و رمز دوم پویای بانکی خود را فعال کنید. پس از این مرحله، یک کد از طریق دستگاه برای شما چاپ می‌شود و یک کد هم از طریق پیامک ارسال می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانید عملیات فعال‌سازی اپلیکیشن را انجام دهید.

بانک تجارت

به منظور دریافت رمز دوم پویا بانک تجارت باید از «اپليكيشن همراز» استفاده کنید. برای فعال سازی این اپلیکیشن باید به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کرده و سپس از بخش خدمات رمز، گزینه فعال سازی رمز پویا را انتخاب کنید تا کد فعال سازی از طریق پیامک برای شما ارسال شود. با استفاده از این کد، اپلیکیشن را فعال کرده و از اين پس برای دریافت رمز دوم پویای کارت بانکی تجارت خود می‌توانید هر بار به آن مراجعه کنید.

بانک ملت

جهت دریافت رمز دوم پویا بانک ملت ابتدا باید نرم افزار «رمز نگار ملت» را از وب سایت آن دانلود و نصب کنید. سپس برای فعال سازی این نرم افزار لازم است به یکی از خودپردازهای بانک ملت مراجعه کرده و از طریق منوی خدمات رمز پویا، گزینه «فعال سازی رمز نگار ملت» را انتخاب کنید. سپس یک کد فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد که از طریق آن می‌توانید اپلیکیشن را فعال کنید.

در روش دوم، باز هم باید به سراغ یکی از خودپردازهای بانک ملت بروید و از منوی خدمات رمز پویا، گزینه فعال سازی رمز دوم پویا (پیامک) را انتخاب کنید. سپس شماره همراه نمایش داده شده را انتخاب کنید تا راهنمای استفاده از آن برای شما ارسال شود. پس از این هر بار که نیاز به رمز دوم داشتید می‌توانید چهار رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره 30003303 ارسال کنید تا رمز دوم پویا از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

 

بانک ملی

روش اصلی معرفی شده برای دریافت رمز پویا بانک ملی استفاده از «سامانه 60» است. پس از دانلود این اپلیکیشن از طریق مراجعه به شعبه و یا دستگاه خودپرداز آن را فعال کنید. هر بار که این اپلیکیشن را باز کنید می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف (پویا) را دریافت کنید. رمز پویا برای بانک ملی از طریق کد دستوری USSD نیز قابل دریافت است. برای این کار باید از طریق شماره‌گیری کد *737*60# مراحل فعال‌سازی و دریافت رمز از طریق این روش را انجام دهید. پس از انجام این مراحل، کد فعال‌سازی اولیه از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود و به دنبال آن این قابلیت فعال خواهد شد. لازم به ذکر است استفاده از این روش نیاز به اینترنت و یا نصب اپلیکیشن ندارد.

روش سوم برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی استفاده از «نرم افزار مرزبان» است. مراحل فعال سازی این نرم افزار از طریق راهنمای تصویری داخل آن قابل انجام است.

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟

بانک سپه

برای دریافت رمز دوم پویا بانک سپه باید «نرم افزار رمزساز سپه» را دریافت و نصب کنید. به منظور فعال‌سازی این اپلیکیشن باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید، زیرا کد فعال‌سازی اولیه این اپلیکیشن از طریق پیامک ارسال نخواهد شد.

لازم به ذکر است در صورتی که سامانه مشتری محور بانک سپه را فعال کرده باشید، می‌توانید از طریق همان صفحه رمز دوم پویا را دریافت کنید و نیاز به عملیات بیشتری نخواهید داشت.

همچنین اشاره به این نکته ضروری است که در حال حاضر روش دیگری برای گرفتن رمز دوم پویا از سوی این بانک معرفی و اعلام نشده است.

 

بانک کشاورزی

جهت دریافت رمز دوم پویا بانک کشاورزی باید از «اپلیکیشن ریما» استفاده کنید. بنابراین ابتدا اپلیکیشن ریما را از وب سایت بانک کشاورزی دریافت و نصب کنید. به منظور فعال سازی اولیه این نرم افزار، باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک مراجعه کنید و مراحل فعال‌سازی آن را انجام دهید. سپس یک توکن (رمز) توسط دستگاه خودپرداز و یک رمز توسط پیامک برای شما ارسال می‌شود و با استفاده از آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن را فعال کنید. بعد از این با هر بار باز کردن اپلیکیشن، رمز دوم پویا جدیدی را دریافت خواهید کرد.


بانک مسکن

برای دریافت رمز پویا بانک مسکن باید ابتدا به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک مراجعه کنید و سپس گزینه خدمات رمز را انتخاب کرده و از بخش خدمات دیگر، تخصیص رمز دوم پویا را انتخاب کنید. در مرحله بعد شماره موبایلی که قبلا در حساب بانکی‌تان ثبت کرده‌اید را وارد کنید. سپس لینک دریافت اپلیکیشن و کد فعال سازی آن از طریق پیامک، برای شما ارسال می‌شود و رمز ورود این اپلیکیشن رمز پویا توسط دستگاه چاپ و در اختیار شما قرار می‌گیرد. نرم افزار را دانلود و نصب کنید و بعد با کد ارسال شده و رمزی که دریافت کردید آن را فعال کنید. از این به بعد، هر بار که گزینه دریافت رمز را انتخاب کنید، رمز دوم پویا از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

 

پست بانک

برای دریافت رمز پویا پست بانک ایران باید از «نرم افزار رمزساز موبایلی» این بانک استفاده کنید. پس از دریافت و نصب این اپلیکیشن باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و درخواست فعال سازی رمز دوم پویا را برای کارتی که قصد استفاده از آن  را دارید، ثبت کنید. سپس شعبه کد QR ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که باید آن را اسکن کنید و همزمان کد فعال سازی 4 رقمی نیز از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود که با استفاده از این کد و رمز می‌توانید اپلیکیشن را فعال سازی کنید.

 

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین از «نرم افزار ارس» برای تولید رمز پویا مصرف استفاده می‌کند. مشتریان این بانک باید ابتدا این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کرده و سپس با مراجعه به یکی از شعب و اسکن بارکد دوبعدی با استفاده از اپلیکیشن ارس و همچنین وارد کردن کد پیامک، رمز دوم پویای خود را فعال کنند.

در روش دوم با ورود به سامانه اینرنت بانک اقتصاد نوین و ورود به منوی «کارت»، بخش فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف قابل مشاهده است. در این قسمت مشتریان می‌توانند رمز پویا را به صورت غیرحضوری فعال کنند.

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟

بانک انصار

بانک انصار برای تولید رمز دوم یکبار مصرف از  «نرم افزار ارس» استفاده می‌کند. مشتریان بانک انصار باید ابتدا این نرم‌افزار را دانلود و نصب کنند. سپس به یکی از شعب بانک انصار مراجعه کرده و برای فعال‌سازی رمز پویا، درخواست رسمی دهند. پس از ارائه درخواست، یک کد برای کاربر پیامک می‌شود. کاربر با وارد کردن این کد در اپلیکیشن ارس و سپس اسکن کد QR ارائه شده توسط شعبه، می‌تواند رمز دوم پویا را فعال کند. به توصیه بانک انصار، مشتریان این بانک باید فرایند فعال‌سازی را الزاما در داخل شعبه انجام دهند.

 نرم افزار ارس


بانک ایران‌زمین

دریافت رمز پویای این بانک از طریق «اپلیکیشن رمزساز ایران زمین» صورت می‌گیرد. پس از دانلود و نصب، برای فعال‌سازی این اپلیکیشن حتما باید به شعبه بانک مراجعه کنید. با مراجعه به بانک، یک کد QR در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن، اپلیکیشن رمزساز فعال خواهد شد.

روش دیگر برای فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز، استفاده از اینترنت بانک است. با ورود به اینترنت ‌بانک ایران‌زمین و مراجعه به صفحه اصلی حساب بانکی خود، گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. با این کار یک کد اختصاصی برای شما پیامک خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید اپلیکیشن رمزساز را فعال کنید.

 

بانک پارسیان

مشتریان بانک پارسیان باید در ابتدا نرم افزار «پارسیان من» را دانلود و نصب کنند. پس از آن باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک مراجعه کرده و از منوی «خدمات رمز»، «فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب کنند. در این زمان، رمزی از طریق پیامک به مشتری ارسال می‌شود. کاربر باید این رمز را به همراه شماره کارت خود در «پارسیان من» وارد کند تا به این ترتیب رمز پویا بانک پارسیان را فعال کند.

 

بانک پاسارگاد

فعال‌سازی رمز پویا بانک پاسارگاد از طریق سرویس همراه بانک پاسارگاد انجام می‌شود. به همین دلیل در صورت فعال نبودن آن باید به یکی از شعب بانک مراجعه و درخواست استفاده از همراه بانک را ثبت کنید. با فعال‌سازی همراه بانک، دو روش برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف پیش روی شماست.

در روش اول با باز کردن اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد وارد بخش «سایر» شده و سپس گزینه «عملیات کارت» را انتخاب کنید. در این منو با استفاده از گزینه فعال‌سازی رمز یک بار مصرف کارت می‌توانید رمز پویا را فعال کنید.

روش دوم فعال‌سازی با استفاده از اینترنت بانک خواهد بود. در سامانه «بانک‌داری مجازی بانک پاسارگاد» وارد بخش «کارت» و سپس بخش «کارت‌های من» شوید و پس از آن در بخش «عملیات» وارد گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» شوید و باقی مراحل را تا احراز هویت روی تلفن همراه خود ادامه دهید.

 

بانک رفاه کارگران

دریافت رمز پویا بانک رفاه با استفاده از نرم افزار «رمز یکبار مصرف موبایلی» انجام می‌شود. مشتریان بانک رفاه کارگران باید برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف، ابتدا به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه کرده و شماره سریال و شماره فعال‌سازی اپلیکیشن را دریافت کنند. با توجه به اینکه شماره سریال دریافتی با FDL یا FDN شروع می‌شود، باید یکی از نرم‌افزارهای رمز یکبار مصرف موبایلی را دریافت و نصب کنند.

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟


بانک شهر

برای دریافت رمز پویا بانک شهر نیز می‌توانید از نرم‌افزار مخصوص این بانک به نام «رمز نت» استفاده کنید. برای فعال کردن این نرم افزار، مشتریان بانک شهر باید آن را از وب سایت بانک شهر دانلود کرده و اطلاعات هویتی خود را در آن وارد نمایند. سپس با مراجعه به یکی از شعب این بانک، اقدام به احراز هویت و فعالسازی رمز یکبار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی کنند.

 

بانک دی

این بانک از «نرم افزار ارس» برای ارسال رمز یکبار مصرف استفاده می‌کند. مشتریان بانک دی ابتدا باید این نرم‌افزار را نصب کرده و سپس به یکی از این دو روش آن را فعال کنند:

مراجعه حضوری به شعبه: با مراجعه به یکی از شعب بانک دی و درخواست QR Code، یک بارکد دوبعدی صادر می‌شود. مشتری کافیست این بارکد را با استفاده از نرم‌افزار «ارس» اسکن کند. همچنین یک پیامک برای فعالسازی رمز دوم به تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود که با وارد کردن این کد در اپلیکیشن، رمز یکبار مصرف فعال می‌شود.

مراجعه به اینترنت بانک: با مراجعه به سامانه اینترنت بانک دی و بخش فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف، می‌توان درخواست صدور QR Code داد. پس از صدور این بارکد دوبعدی، می‌توان آن را با نرم افزار «ارس» دانلود کرده و پیامک ارسالی از طرف بانک را نیز وارد کرد. با انجام این فرایند، رمز دوم یکبار مصرف، فعال می‌شود.

 نرم افزار ارس


بانک سامان

اپلیکیشن معرفی شده از طرف بانک سامان برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف «رمزینه» است. برای فعال‌سازی رمز دوم در این بانک دو راه وجود دارد:

مراجعه حضوری به شعبه: مشتریان بانک سامان می‌توانند به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و درخواست فعال‌سازی رمز دوم را ارائه کنند. شعبه یک بارکد دوبعدی به این افراد داده و یک کد فعال‌سازی نیز از طریق پیامک برای مشتری ارسال می‌شود. با اسکن بارکد و وارد کردن رمز در اپلیکیشن «رمزینه»، فعالسازی رمز پویا انجام می‌شود.

سامانه نت‌بانک سامان: کاربران می‌توانند با ورود به بخش «مدیریت کارت» و انتخاب گزینه، «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» وارد صفحه فعال‌سازی شوند. در این صفحه، ابتدا باید کارت مورد نظر انتخاب شده و گزینه «فعال‌سازی برنامک» تایید شود. در آخر، رمز 6 رقمی ارائه شده را باید در «رمزینه» وارد کرد.

 

بانک سینا

دریافت رمز پویا برای کارت بانک سینا از طریق «نرم افزار ارس» انجام می‌شود. مشتریان بانک سینا برای فعال‌سازی نرم‌افزار ارس باید یک‌ بار به بانک مراجعه کنند. پس از ثبت درخواست صدور رمز پویا در شعبه بانک سینا، کد QR در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای فعال‌سازی اپلیکیشن ارس، پس از نصب آن وارد گزینه «افزودن بانک جدید» شوید و گزینه «بانک سینا» را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه اسکن بارکد را لمس کرده و کد QR دریافتی از شعبه بانک را اسکن کنید. در مرحله بعد با وارد کردن شماره کد پیامک شده به خط صاحب حساب، مراحل فعال‌سازی به اتمام رسیده و می‌توانید از نرم‌افزار ارس جهت صدور رمز یکبار مصرف پویا استفاده کنید.

 نرم افزار ارس


بانک قوامین

بانک قوامین برای تولید رمز پویا نرم‌افزار «جی بی رمز» را ارائه داده است. برای راه‌اندازی این اپلیکیشن باید به صورت حضوری به یکی از خودپردازهای بانک قوامین مراجعه نموده و در آن‌جا از طریق بخش «خدمات رمز» گزینه «فعالسازی رمز دوم پویا» را انتخاب کنید و کد ۸ رقمی چاپ شده را از دستگاه دریافت کنید. این کد را به همراه کدی که از طریق پیامک برای صاحب حساب ارسال شده، برای فعال‌سازی در نرم‌افزار جی بی رمز، وارد کنید. پس از فعال‌سازی، با هر بار ورود به جی بی رمز می‌توانید رمز یکبار مصرف دریافت نمایید.

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟


بانک خاورمیانه

اگر کاربر بانک خاورمیانه هستید، برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت خود باید «اپلیکیشن رمز پویا» را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن، به یکی از شعب بانک خاورمیانه مراجعه کنید و فرم درخواست صدور رمز یکبار مصرف را پر کنید. پس از پر کردن فرم، یک کد اختصاصی برای فعال‌سازی اپلیکیشن رمز پویا به شما ارائه می‌شود.

برای فعال‌سازی رمز پویا باید شماره مشتری خود و کد فعال‌سازی دریافتی از بانک را در اپلیکیشن رمز پویا وارد کنید. سپس رمزی از سوی سرشماره بانک به شماره موبایلی که به حسابتان متصل است پیامک می‌شود. با وارد کردن رمز دریافتی در اپلیکیشن، فرآیند فعال‌سازی تکمیل شده و از این پس می‌توانید از این اپلیکیشن رمز پویا را دریافت نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که تنها برای فعال‌سازی اپلیکیشن رمز پویا به اتصال اینترنت نیاز دارید و درخواست رمز یکبار مصرف به صورت آفلاین نیز امکان‌پذیر است.

 

بانک کارآفرین

این بانک تا کنون روش قطعی استفاده از رمز پویا را اعلام نکرده است. ولی به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، پیش‌نیاز فعال‌سازی و استفاده از خدمت رمز دوم یک‌بار مصرف (رمز پویا)، معرفی شماره تلفن همراه کاربر است. از این رو کاربران در گام اول باید نسبت به معرفی شماره همراه خود به بانک اقدام نمایند. لازم به ذکر است که شماره همراه مورد نظر باید متعلق به مشتری و در اختیار وی باشد.

 

بانک سرمایه

این بانک برای دریافت رمز پویا اپلیکیشن «رمزساز سرمایه» را ارائه کرده است. دارندگان کارت بانک سرمایه برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف باید وارد حساب اینترنت بانک خود شده و در بخش تنظیمات، گزینه فعال‌سازی برنامه رمزساز را انتخاب کنند. در این بخش با انتخاب گزینه «رمز یکبار مصرف کارت» پیامکی به شماره تلفن کاربر (شماره‌ای که از پیش به حساب او متصل شده است) ارسال شده و هم‌زمان کد QR در صفحه وبسایت نمایش داده می‌شود. در ابتدای فرآیند فعال‌سازی اپلیکیشن این کد باید اسکن شود. در نهایت اگر به هر دلیلی، امکان انجام مراحل ذکر شده را ندارید، برای دریافت رمز پویا می‌توانید به شعب بانک سرمایه مراجعه کنید.


بانک حکمت ایرانیان

برای دریافت رمز پویای کارت بانک حکمت ایرانیان ابتدا اپلیکیشن ارس را دانلود کنید. برای شروع کار باید به یکی از شعبه‌ها مراجعه کرده و درخواست فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف خود را ارائه دهید. مانند سایر بانک‌هایی که از اپلیکیشن ارس استفاده می‌کنند، در اینجا نیز کد QR چاپی هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هم‌زمان یک کد نیز به خط تلفن متصل به کارت، پیامک می‌شود. در اولین ورود خود به اپلیکیشن ارس رمز ورود انتخاب می‌کنید و از این پس می‌توانید رمز پویای تمام بانک‌های طرف قرارداد با این اپلیکیشن را دریافت نمایید.

 نرم افزار ارس


بانک گردشگری

رمز دوم یکبار مصرف بانک گردشگری را می‌توانید از طریق اینترنت بانک یا «اپلیکیشن همراه بانک گردشگری» فعال کنید. در همراه بانک گردشگری در منوی اصلی به بخش «عملیات کارت» رفته و در آن‌جا گزینه «فعال‌سازی رمز یک بار مصرف کارت» را انتخاب کنید. در این مرحله لیستی از شماره کارت‌های متصل به شماره ملی شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف را برای هر کدام فعال کنید.

در استفاده از اینترنت بانک، به بخش «کارت‌های من» از منوی «کارت» مراجعه کنید. پس از انتخاب کارت مورد نظر بر روی «آیتم سه نقطه» کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» را انتخاب کنید. در نهایت کافیست گزینه رمز پویا را برای کارت مورد نظر خود فعال کنید.

 

بانک قرض‌الحسنه رسالت

برای استفاده از رمز یکبارمصرف بانک قرض‌الحسنه رسالت، ابتدا باید از طریق اینترنت بانک یا موبایل بانک فعال‌سازی رمز پویا را انجام دهید. در سامانه اینترنت بانک وارد منوی «کارت» شده و گزینه « کارت من» را انتخاب کنید. در این مرحله کارتی که قصد فعال‌سازی رمز دوم پویای آن را دارید انتخاب کرده و روی گزینه عملیات مربوط به آن کلیک کنید. در پنجره کوچکی که باز می‌شود گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» را انتخاب کنید و در صفحه جدید «درخواست صدور رمز دوم یک بار مصرف» را تایید نمایید.

روش دیگر برای فعالسازی رمز پویا، استفاده از همراه بانک است. برای این منظور در صفحه اصلی اپلیکیشن وارد منوی «سایر» شده و «عملیات کارت» را انتخاب کنید. در این‌جا گزینه «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت» را انتخاب کرده تا رمز کارت مورد نظرتان را فعال کنید.

پس از فعال‌سازی رمز پویا، برای هر بار تولید آن کافیست نرم‌افزار موبایل بانک را اجرا کرده و در بخش «سایر» و به گزینه «رمز یکبار مصرف کارت» مراجعه کنید.

 

بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون به منظور تولید رمز دوم پویا از نرم افزار همراه بانک خود استفاده می‌کند. بنابراین ابتدا باید این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. به منظور فعال سازی و دریافت رمز دوم پویا می‌توانید از اینترنت بانک و یا نرم افزار همراه بانک استفاده کنید.

در روش اول پس از ورود به اینترنت بانک خود، باید به منوی کارت و سپس کارت‌های من رفته و گزینه «ستون عملیات» را انتخاب کرده و سپس «دریافت رمز پویا» را بزنید تا این رمز برای حساب متصل به کارت فعال شود.

در روش دوم نیز باید مسیر نسبتا مشابهی را از طریق منوی «سایر/عملیات کارت/ فعال‌سازی رمز یکبار مصرف» طی کنید تا فرایند فعال سازی برای کارت شما انجام شود.

پس از فعال کردن رمز دوم پویا برای بانک توسعه تعاون از طریق روش اول یا دوم، هر بار که نیاز به این رمز داشتید می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه بانک به منوی «سایر» بروید و بعد گزینه «رمز یکبار مصرف کارت» را انتخاب کنید تا رمز برای شما تولید شود.

 

بانک صنعت و معدن

به منظور دریافت رمز دوم پویا بانک صنعت و معدن باید از «نرم افزار رمزساز» این بانک استفاده کنید. برای فعال سازی این نرم افزار دو روش معرفی شده است:

روش اولمراجعه به شعب این بانک، ثبت درخواست و دریافت کد QR و سپس اسکن آن توسط اپلیکیشن به منظور فعال سازی اپلیکیشن.

روش دومدر صورتی که از خدمات بانکداری اینترنتی این بانک استفاده کنید، می‌توانید با ورود به حساب کاربری خود از بخش خدمات رمز، فعال سازی رمز پویا را انتخاب کنید و سپس QR Code به نمایش درآمده را توسط اپلیکیشن اسکن کنید تا فعال سازی آن انجام شود.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

رمز دوم یکبارمصرف کارت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق «نرم افزار ارس» دریافت می‌شود. برای فعال‌سازی رمز دوم پویا باید به یکی از شعب بانک مهر ایران مراجعه کرده و از شعبه کد QR حساب خود را دریافت کنید. با دریافت QR و وارد کردن کدی که از طریق بانک به شماره شما پیامک می‌شود، اپلیکیشن ارس را فعال کرده و از این پس رمز پویای خود را هر بار از طریق آن دریافت کنید.

 نرم افزار ارس

برای انجام تراکنش از مبدا 30 بانک عضو شتاب، اپلیکیشن همراه کارت را از لینک‌های زیر دانلود کنید:

نحوه فعال سازی و دریافت رمز پویا برای هر بانک چگونه است؟

دانلود نسخه iosدانلود نسخه اندروید


مطالب مشابه :

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع